2014. június 26., csütörtök

Ribizlis clafoutis

Bejegyezte: Emm dátum: 12:58
Hol vannak már a boldog békeidők, amikor a sütit egyszerűen sütinek hívtuk?


Megmondom őszintén, amikor először találkoztam a clafoutis kifejezéssel, megkérdeztem, hogy ,,Ez gyógyítható?", mert rögtön valami bőr-vagy nemi betegségre gondoltam, második körben valamilyen bárányfelhő fajta ugrott be...aztán ahogy utánaolvastam, tudatosult bennem, hogy ez egy szuper gyors és szuper finom sütemény, ki kell próbálni. (Pláne, hogy alig kell hozzá valami!)


Kis nehézségekkel kezdődött a hadművelet,  ugyanis az új lak tartogat még meglepetéseket (Józsi munkatársam figyelmeztetett, hogy valószínűleg egy Poltergeist-házba sikerült beköltöznünk), mert a fejemre robbant a villanykörte, nyugalom, semmi bajom nem esett, de azért most már legalább okkal arcoskodhatok, hogy túléltem egy robbanást. (Ami a Gergővel való idilli kapcsolatomat illeti, felhívtam, h elújságoljam, h rámrobbant a villanykörte, és tökre nincs áram az egész lakásban, mire kérdés: ,,Demá' visszajött?, VB-t tudom nézni?" Kösziszépen.)

Szóval a nehézségeket leküzdöttem, az áram visszajött, a villanytűzhely felizzott, no problemo.

A sütihez:

3 db tojás
1 csipet só
6 evőkanál cukor
2 csomag vaníliás cukor
6 púpozott evőkanál finomliszt
3 dl tej
30 dkg piros ribizli (anélkül a zöld bizbasz szár nélkül, az egészben ez volt a leggyűlöletesebb, azt leszedni)


(Nagyon hasonlít a sütőben sült epres palacsintához, állagra, ízre, mindenre.)


Tehát a ribizlit megtisztogattam, leszedtem róla azt a izét, és hagytam álldogálni. Közben a tojásokat a sóval, és a cukrokkal géppel felvertem, aztán beletettem a lisztet, csomómentesre kevertem, és a legeslegvégén a tejet. ( Az eredeti recept szerint ennek sűrű masszának kellett volna lennie, az enyém nem hogy sűrű nem volt, de híg volt, mint a... (itt most nagyon csúnyára gondolok). Namondom, yolo van vagy mi, egy életem egy halálom, én ezt má' megsütöm, majd lesz vmi. Nagyon keskenyen kivajazott tepsibe öntöttem, és beledobáltam a ribizlit. (Ha van pitesütőtök, mármint hogy nem sütőtök, höhö, hanem pite sütő formátok, az nagy királyság, nekem most pont nem volt, csak kistepsim.)


Előmelegített sütőben, 180 fokon, 30 perc alatt gyönyörűre sül, de azért tűpróbázzatok!


Olyan nagyon finom volt azzal a savanyú ribizlivel, hogy ez nálam most egyikkedvenc lett, gyanítom, hogy más gyümölccsel is próbálkozni fogok, szerintem málnával vaaagy szederrel simán jó!


Kép persze nem készült, mert mire észbe kaptam, már meg volt gyalázva az egész, nem volt vmi fotogén.

0 megjegyzés on "Ribizlis clafoutis"

 

Emm főz... Copyright 2009 Sweet Cupcake Designed by Ipiet Templates Image by Tadpole's Notez